Na czym polega bezpośredni system likwidacji szkody
POSTĘPOWANIE | Jest szansa na to, że poszkodowany przedsiębiorca będzie obsługiwany cały czas przez swojego ubezpieczyciela. To on wypłaci mu odszkodowanie, a następnie skompensuje je sobie od ubezpieczyciela sprawcy.
Polska Izba Ubezpieczeń przyjęła zasady bezpośredniej likwidacji szkód dla odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC komunikacyjne). Poszkodowany w wypadku będzie zgłaszać szkodę nie jak dotychczas w zakładzie ubezpieczeń sprawcy, ale u swojego ubezpieczyciela, który następnie w drodze regresu wystąpi do ubezpieczyciela sprawcy. Zasada ta spowoduje dużą zmianę na rynku ubezpieczeń. Niektórzy twierdzą, że go wręcz zrewolucjonizuje. Dlatego warto się zastanowić, jakie skutki wiążą się z tym dla poszczególnych uczestników rynku. Ma to o tyle istotne znaczenie, że ubezpieczenie OC komunikacyjne jest najbardziej powszechnym ubezpieczeniem OC obowiązkowym, a ogromna liczba szkód komunikacyjnych sprawia, że ich likwidacja jest kwestią kluczową dla obu stron umowy ubezpieczenia.
Co to jest BLS
Zasada BLS sprowadza się do tego, że ubezpieczyciel poszkodowanego wypłaca mu odszkodowanie, a następnie kompensuje sobie je od ubezpieczyciela sprawcy szkody >patrz ramka.
Uproszczenie i skrócenie procedury likwidacji szkód oznacza także korzyści dla przedsiębiorców
Pierwszym ubezpieczycielem w Polsce, który wprowadził tego typu rozwiązanie do swojej polisy, jest PZU. W jego ślady poszła Uniqa. Inne towarzystwa takie jak Warta i Interrisk posiadały już wcześniej podobne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta