Wyzwanie jest w sieci
W tym roku spółka zainwestuje w światłowodowy internet tylko 40 mln zł. Potrzebuje korzystnych regulacji, aby zwiększyć nakłady – przekonuje prezes Orange Polska w rozmowie z Urszulą Zielińską.
Rz: Zaczynając kierowanie Orange, mówił pan, że nie będzie nowej strategii. A dziś?
Nie zmieniłem opinii. Skupiamy się na konwergencji, jakości usług dla klientów i sprzedaży. Punkty strategii, które wymieniłem, pozostają kluczowe. Jesteśmy zadowoleni z wdrażania usługi konwergentnej Orange Open. Jednakże by ten sukces wzmocnić, musimy rozbudować szybki, światłowodowy dostęp do internetu. Obecnie mamy niezłą sieć o zasięgu 10 mln gospodarstw domowych, ale jest ona w przeważającej części miedziana i część gospodarstw nie ma dostępu do szybkich łączy w tzw. technologii ADSL i VDSL, o prędkości od 20 Mb/s w górę. Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, to wyzwanie, z którym musimy sobie poradzić.
Ilu klientów Orange korzysta z internetu przez sieć światłowodową?
W ramach pilotażu, który prowadzimy w Warszawie, zbudowaliśmy sieć FTTH o zasięgu ok. 14–15 tys. gospodarstw domowych. Obecnie z technologii tej korzysta ponad 1 tys. klientów, co oznacza, że w ciągu kilku miesięcy nasycenie sięgnęło 7 proc. W Europie nie jest to najgorszy wynik, ale pokazuje ważniejszą rzecz –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta