Cenniejszy gadżet wydany bez VAT
Limit 100 zł w wypadku prezentów małej wartości, dla których prowadzona jest ewidencja, to kwota netto.
aleksandra tarka
Dobra wiadomość dla wszystkich podatników, którzy w akcjach marketingowych wykorzystują tzw. prezenty o małej wartości. Wczoraj Naczelny Sąd Administracyjny potwierdził korzystną dla nich zasadę ustalania łącznej wartości przekazywanych towarów, która stanowi granicę wyłączenia z opodatkowania VAT.
Z VAT czy bez
Spór rozstrzygnięty przez NSA zainicjował wniosek o interpretację. O jej wydanie w lutym 2012 r. wystąpiła spółka z branży paliwowej. Wyjaśniła, że w swojej działalności wykorzystuje akcje marketingowe (w tym programy lojalnościowe) mające na celu zwiększenie sprzedaży paliw na stacjach własnych i obcych. Zdarza się, że elementem akcji marketingowych jest możliwość nieodpłatnego otrzymania przez uczestnika nagrody, uzyskania rabatu na paliwo czy towary pozapaliwowe.
Podatniczka tłumaczyła, że nagrody (towary) stanowią jej własność i są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta