Polskie napoje gaszą pragnienie świata
To będzie udany rok dla eksporterów napojów i wód. Nasze firmy zdobywają kolejne rynki, już nie tylko w Europie.
Beata Drewnowska
– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z dwiema znaczącymi sieciami handlowymi w Stanach Zjednoczonych. Spodziewam się, że sfinalizujemy je do końca roku. Wówczas black gold będzie dostępny na zdecydowanie większym terenie USA – mówi „Rz" Wiesław Włodarski, prezes firmy spożywczej FoodCare.
Promowany przez Mike'a Tysona black gold to wersja premium napoju energetycznego Black. Powstała z myślą o zdobyciu przez FoodCare rynku amerykańskiego, choć firma nie wyklucza wprowadzenia jej także na inne. – Po wejściu do sieci handlowych będziemy wysyłać za ocean kilkadziesiąt kontenerów miesięcznie. Pod koniec 2016 r. ze sprzedaży black gold w Stanach chcielibyśmy mieć co najmniej 30 mln dol. – zapowiada Wiesław Włodarski.
UE kluczowa, ale...
Plany FoodCare są ambitne, biorąc pod uwagę aktualny eksport polskich napojów i wód do USA. W 2013 roku jego wartość sięgnęła 7,7 mln euro i była o 1,2 proc. wyższa niż przed rokiem. W sumie do różnych krajów wyeksportowaliśmy wtedy wodę i napoje za 237,6 mln euro, poprawiając wynik rok do roku o ponad 20 proc. – podaje Zespół Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych (Fammu/FAPA). Niemal 80 proc. z tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta