Polacy chętnie zmieniają dostawców usług
Usługi | To nasz sposób na oszczędzanie oraz okazanie niezadowolenia z dostawcy prądu czy operatora komórkowego. Z badań wynika, że jedna trzecia klientów płatnej telewizji rozważa rezygnację z niej.
magdalena lemańska Aneta Wieczerzak
Polacy coraz częściej zmieniają dostawców różnych usług. Nauczyli się tego, czerpiąc doświadczenia z rynku telekomunikacyjnego, który pod tym względem jest najbardziej konkurencyjny. Coraz większy ruch widać także w przypadku zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, choć mamy do tego prawo już od siedmiu lat.
– Motywacje takich migracji są dwojakie. Z jednej strony kieruje nami chęć oszczędzania, z drugiej zaś niezadowolenie z usług czy produktów oferowanych przez dotychczasowego dostawcę. Jeśli oba warunki zostaną spełnione jednocześnie, nasza chęć do zmiany rośnie – tłumaczy Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. Jego zdaniem czynnikiem dopingującym lub zniechęcającym nas do zmian jest także skala potencjalnych korzyści osiągniętych dzięki przenosinom w porównaniu z ewentualnymi trudnościami, np. formalnymi, związanymi z tym procesem.
Platforma zmieniana...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta