Nie chwal się tym, do czego jesteś zobowiązany
Prezentowanie uprawnień przysługujących konsumentom z mocy praw jako cechy wyróżniającej ofertę przedsiębiorcy jest niezgodne z przepisami.
Na stronie sklepu internetowego wybija się napis: „Kupując u nas, masz aż 14 dni do namysłu. W takim czasie możesz odstąpić od umowy". W ten sposób przedsiębiorca chciał uatrakcyjnić swoją ofertę i wyróżnić się na tle konkurencji. I rzeczywiście w pewnym stopniu się wyróżnia. W większości tego typu sklepów klienci mogą się bowiem spotkać z informacją, że mają prawo odstąpić od umowy zawartej przez internet i że mają na to dziesięć dni. Tak stanowią bowiem przepisy, które w szczególny sposób regulują zasady dokonywania zakupów poza lokalem przedsiębiorstwa, np. w trakcie specjalnych pokazów, oraz na odległość, np. przez internet.
Jest o tym mowa w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta