Słodka nisza z szansą na zyski
Na konkurencyjnym rynku cukierniczym sukces pomagają odnieść wysoka jakość usług i oryginalna koncepcja.
Beata Drewnowska
– Najważniejszy przy rozpoczynaniu własnej działalności w branży cukierniczej jest pomysł na to, jak wyróżnić się na tle konkurencji, zarówno jeśli chodzi o ofertę, jak i o identyfikację firmy – mówi Albert Judycki z firmy cukierniczej Lukullus.– Jeśli uda się znaleźć złoty środek pomiędzy tym, co będzie dla klientów ciekawą nowością a tym, co już znają i lubią, sukces wydaje się być gwarantowany – zapewnia.
Oryginalnych pomysłów cukiernikom nie brakuje. Bez problemu można już kupić w naszym kraju torty przypominające małe dzieła sztuki czy ciasta bez glutenu i laktozy. Kluczem do poszukiwania własnej niszy są – jak podkreślają właściciele cukierni – pasja i odpowiedź na zmieniające się trendy konsumenckie.
Koszty nie są małe
– Polscy klienci w coraz większym stopniu tęsknią za lokalnymi rzemieślnikami m.in. piekarzami, cukiernikami, którzy dostarczają im prawdziwych, zdrowych i smacznych wyrobów a nie nadmuchiwanych mrożonek z sieciowych hipermarketów – mówi Albert Judycki.
Nie licząc wysokiej jakości, współcześni konsumenci oczekują również oferty dopasowanej do ich konkretnych potrzeb. Dlatego popularnością cieszą się cukiernie robiące, jak np. firma Pyszności, wypieki na zamówienie z dostawą pod wskazany adres.
- W przypadku tortów bazujemy na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta