Telefon zamiast portfela
Gospodarka | Bankowość mobilna i płatności mobilne to nie tylko wygoda, ale również dodatkowe rabaty w sklepach.
monika sajewicz
Po upowszechnieniu się bankowości internetowej, z której aktywnie korzysta już 12,3 mln Polaków, coraz więcej osób przekonuje się do usług mobilnych oraz płatności przy użyciu telefonu komórkowego. Z ostatnich dostępnych danych wynika, że konto bankowe obsługuje przez smartfon już 3,5 mln osób.
Bankowość mobilna to nie tylko możliwość korzystania z konta przez 24 godziny na dobę, ale także dodatkowe profity, np. przy wykorzystaniu geolokalizacji. Większość tych aplikacji umożliwia wyszukanie najbliższych bankomatów i oddziałów poprzez wyświetlenie ich położenia na mapie, ale przez niektóre banki jest wykorzystywana też do wyszukiwania oraz powiadamiania o znajdujących się w pobliżu sklepach i punktach usługowych, w których posiadacz konta czy karty kredytowej dostanie rabat.
Wysyp projektów
Jednocześnie upowszechniają się aplikacje płatnicze, oferowane zarówno przez banki, jak i systemy niezależne. Dwa największe polskie banki zaoferowały swoje autorskie systemy. PKO BP wiosną ubiegłego roku uruchomił aplikację IKO, a Pekao niedługo potem system PeoPay. Przełomowym momentem upowszechnienia płatności mobilnych może być uruchomienie pierwszego wspólnego polskiego standardu, systemu Blik.
NBP wydał już zgodę na prowadzenie przez Polski Standard Płatności...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta