Nadeszły ciężkie czasy dla porównywarek cen
Internet | Na rynku wyszukiwania najtańszych zakupów robi się ciasno. Firmy szukają nowych usług.
michał duszczyk
Kończy się boom na internetowe porównywarki cenowe. Choć usługa wyszukiwania w sieci produktów najkorzystniejszych cenowo wciąż jest bardzo popularna – korzysta z niej ponad 1/3 internautów – to jednak firmy zarządzające takimi serwisami nie mają powodów do zadowolenia. Badania monitorującej ruch w internecie firmy Gemius pokazują, że rok do roku popyt na tę usługę spadł o prawie 10 proc.
A to nie koniec kłopotów porównywarek. Swoje zrobiła zaostrzająca się konkurencja, m.in. ze strony Google i e-sklepów znanych marek.
Trudny rynek
– Model biznesowy porównywarek jest zagrożeniem dla przyszłości tych podmiotów. Porównywarki ściągają bowiem tani ruch z wyszukiwarek i redystrybuują go do sklepów, głównie tych z najlepszą ofertą lub tych promujących ofertę – mówi Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce z firmy Gemius....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta