Wojna cenowa nie jest korzystna dla nikogo
rozmowa | Dirk Schmidt-Gallas i Richard Zinoecker z firmy konsultingowej Simon-Kucher & Partners uważają, że ubezpieczyciele prowadzą firmy do strat.
Rz: Ubezpieczyciele majątkowi nie zarabiają na OC komunikacyjnym. Ostatnie lata wojny cenowej jeszcze bardziej uszczupliły ich wpływy ze sprzedaży tego produktu. Czy można powstrzymać to zjawisko?
Dirk Schmidt-Gallas: Wojna cenowa prawdopodobnie będzie zawsze wśród grupy podstawowych produktów ubezpieczeniowych. Mniejsze firmy mają możliwość różnicowania swoich produktów i usług w stosunku do pozostałych firm na rynku, jednak zdecydowanie większą wagę przywiązują do walki o klienta przez niskie ceny. Mimo że OC komunikacyjne jest właśnie przykładem takiego prostego rodzaju ubezpieczenia, to uważam, że można je również zróżnicować.
Czy do zakończenia wojny może doprowadzić wyłącznie bankructwo jednego bądź kilku zakładów?...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta