Polskie e-zakupy bez granic
handel | Już 13 proc. internautów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych. Zainteresowanie platformami m.in. z Niemiec i Wielkiej Brytanii skoczyło o 45 proc.
michał duszczyk
Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych e-sklepach. Szacuje się, że rocznie wydajemy w ten sposób ponad 2 mld zł. Choć to stosunkowo niewiele w porównaniu z wartością całego polskiego rynku e-commerce, która sięga 31 mld zł, to jednak zakupy za granicą zyskują na znaczeniu. I to zdecydowanie szybciej niż cały e-handel. W 2014 r. dynamika wydatków w sklepach zarejestrowanych poza Polską sięgnęła 45 proc. (w tym czasie polski e-commerce urósł o 19 proc.).
Moda prosto z Niemiec
Szacuje się, że już 13 proc. rodzimych internautów robi zakupy na zagranicznych stronach. Jak twierdzi Piotr Chabrowski, ekspert Fundacji im. Lesława Pagi, to wciąż znacznie mniejszy odsetek niż w innych krajach UE. Np. na Węgrzech sięga on 37 proc., w Niemczech zaś czy Czechach – aż 50 proc.
Nasze zagraniczne wydatki internetowe wciąż mają spory potencjał wzrostu. Dziś strumień pieniędzy z Polski płynie głównie do e-sklepów z branży fashion z Niemiec i W. Brytanii. Pierwsze miejsca w rankingu popularności okupują jednak zagraniczne platformy z polską domeną. – Pierwsze miejsce wśród e-sklepów z odzieżą zajmuje niemiecki Zalando. Na jego stronę WWW zagląda więcej niż co dziesiąty użytkownik internetu – mówi Mateusza Gordona, ekspert firmy Gemius. Jego zdaniem Zalando zdobyło uznanie internautów z Polski,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta