Sukces to rozsądek plus kompetencje
Dobre wyniki to efekt otwartego podejścia zarówno do podatników, jak i do własnego personelu.
O wynikach we wszystkich konkurencjach zdecydowały statystyki. Zmierzyliśmy czas trwania niektórych procedur, pieniądze wpływające do urzędów, procent uchylanych decyzji, efektywność kontroli i inne mierniki. Okazuje się, że te wyniki nie są przypadkowe. Za suchymi statystykami stoi wiele urzędniczej pracy. Jednak – co potwierdzają naczelnicy najlepszych urzędów – bardzo liczy się zrozumienie sensu swojej pracy. Niemałe znaczenie ma też rozsądne podejście do podatników.
Otwarcie na klientów
O traktowaniu podatników jak klientów, a nie petentów, mówi Witold Półchłopek, naczelnik Urzędu Skarbowego w Lubaczowie (podkarpackie), najlepszego spośród małych urzędów w kategorii przyjazności. – Jeżeli można jakąś sprawę załatwić od ręki – tak właśnie robimy. Nie przyjmujemy filozofii, według której „sprawa musi się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta