Polski Cukier szykuje się do czekoladowej ofensywy
Pszczółka należąca do Krajowej Spółki Cukrowej rzuca rękawicę producentom wyrobów czekoladowych. Zamierza walczyć nie tylko o udziały w rynku krajowym, ale i w eksporcie.
Beata Drewnowska
Budowa lubelskiego zakładu wyrobów czekoladowych i karmelków Fabryki Cukierków Pszczółka za ponad 80 mln zł ma ruszyć najpóźniej w sierpniu tego roku. Zakład ma być gotowy na przełomie lat 2016/2017. Pracę znajdzie tam docelowo 450 osób, czyli ok. 330 więcej, niż dziś zatrudnia Pszczółka.
Wśród producentów słodyczy pojawiają się głosy, że inwestycja firmy należącej do Krajowej Spółki Cukrowej (KSC) – zwanego Polskim Cukrem lidera polskiego rynku słodkich kryształków – może namieszać w branży czekoladowej.
Napięcie podsyca sama Pszczółka. – Doświadczenie i zaproponowane przez nas technologie pozwolą nam konkurować z największymi producentami wyrobów czekoladowych i czekolady w Polsce i za granicą – zaznacza Leszek Wertejuk, prezes Pszczółki.
Jakość i innowacje
Budowa silnej grupy spożywczej ma przygotować kontrolowaną przez Skarb Państwa KSC (pod koniec 2013 r....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta