Jak na działalność przedsiębiorcy wpłynie opłata reklamowa
Firma, która chce się promować, musi się liczyć z ewentualnym wzrostem kosztów prowadzenia działalności w postaci zwiększenia opłaty za wynajem tablicy reklamowej.
Do katalogu opłat lokalnych weszła 11 września opłata reklamowa, do której ponoszenia zobowiązani są właściciele, użytkownicy i posiadacze nieruchomości lub obiektów budowlanych, na których zlokalizowana jest tablica reklamowa lub urządzenie reklamowe.
Może być, ale nie musi
Ustawą z 24 kwietnia 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu (DzU z 2015 r. poz. 774) wprowadzono możliwość pobierania nowej opłaty lokalnej – opłaty reklamowej. Rady gminy mogą od 11 września 2015 r. pobierać opłatę od tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych znajdujących się na terenie gminy. Stanowi o tym art. 17a ust. 1 ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: ustawa o podatkach i opłatach lokalnych). Wpływy z opłaty stanowią dochód gminy.
Wprowadzenie w gminie opłaty reklamowej ma charakter fakultatywny. Zatem rada gminy nie musi jej wprowadzać. Jednak w przypadku podjęcia uchwały w sprawie jej wprowadzenia gmina jest zobowiązana ją pobierać.
Opłata reklamowa może być pobierana wyłącznie na obszarach, dla których obowiązują zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń (art. 17a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta