Nie martwi nas rynek niemiecki
Piotr Nowjalis | Nie zmieniamy strategii rozwoju w Niemczech po słabnącej sprzedaży, ale na razie wstrzymamy otwarcia 11 sklepów – mówi wiceprezes CCC w rozmowie z Maciejem Rudkem.
Rz: CCC w sierpniu zanotowało 2,5-proc. spadek przychodów, pierwszy od wielu miesięcy. Czy we wrześniu, jednym z najważniejszych miesięcy w branży, wróciły zwyżki?
Szacujemy, że we wrześniu przychody wzrosną w grupie o 20–30 proc., w zależności od ostatnich dni miesiąca. Nie wszystkie rynki jeszcze mocno ruszyły ze sprzedażą kolekcji jesiennej. Na razie dobrze wygląda ona w sklepach w Polsce i Niemczech, słabiej w krajach wysuniętych bardziej na południe, takich jak Węgry, Słowacja, Czechy i Austria, co jest efektem wysokich temperatur tam panujących.
Jak kształtuje się sprzedaż porównywalna CCC (czyli w sklepach działających co najmniej rok) narastająco od początku stycznia do teraz?
W Polsce wzrosła o 1 proc., w Czechach o 10 proc., na Słowacji o 3 proc., w Austrii, Chorwacji i na Węgrzech jest zaś w okolicach zera, w Słowenii i Turcji minimalnie poniżej. Jedynie rynek niemiecki jest pod kreską i odnotowuje 15-proc. ujemną dynamikę sprzedaży porównywalnej po prawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta