Tłuste lata dla portali społecznościowych
Miały być przejściową modą i szybko się znudzić. Tymczasem Facebooka, Twittera oraz LinkedIn czekają według prognoz kolejne świetne lata. Ich przychody będą rosły dwucyfrowo.
magdalena lemańska
Jeszcze w ubiegłym roku analitycy zasypywali Marka Zuckerberga pytaniami o to, czy odpływ młodych użytkowników Facebooka nie jest fatalną prognozą dla portalu. Z czasem takich pytań padało jednak coraz mniej, bo i wątpliwości jakoś zniknęły. Najnowsza prognoza eMarketera zakłada, że reklamowe wpływy Facebooka w tym roku wzrosną o prawie 42 proc., do 16,29 mld dol., a za dwa lata podskoczą o kolejne 10 mld dol.
W tym roku Facebook, który ma ok. 1,5 mld użytkowników, zagarnie prawie 65 proc. całego globalnego rynku reklamy w mediach społecznościowych, szacowanego przez eMarketera na ponad 25 mld dol. Z każdego użytkownika będzie miał 12,76 dol. przychodów, a za dwa lata już 17,5 dol. Dla porównania, w przypadku drugiego w zestawieniu Twittera tegoroczne 7,75 dol. wpływów z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta