Historia pachnie goździkami
Żywność to dobry sposób na promocję miast i regionów. Potwierdzają to tłumy w muzeach chleba czy pierników.
Beata Drewnowska
– Milionów nie miałem, ale miałem serce – mówi Piotr Mankiewicz, założyciel Muzeum Chleba, które od 15 lat działa w śląskim Radzionkowie.
Jego pasja procentuje, bo mimo braku reklamy jego muzeum stało się turystyczną atrakcją. Do dziś odwiedziło je prawie 600 tys. gości. Są to głównie dzieci zafascynowane tym, że mogą poznać historię i sposób wypiekania chleba. Każde z nich z ciasta przygotowanego przez lokalnego piekarza robi samodzielnie, pod czujnym okiem Piotra Mankiewicza, własną plecionkę. Bułka trafia do pieca, aby każdy piekarz amator mógł posmakować swojego wypieku.
Muzeum Piotra Mankiewicza nie jest jedyne. Swojego muzeum chleba i cukiernictwa doczekała się Ustka. Od 2005 roku działa też Chlebowa Chata Górki Małe u podnóży Beskidu Śląskiego.
Uczą i promują
– W Polsce zapanowała moda na produkty i potrawy regionalne i aktywne uczestnictwo w ich przygotowaniu – mówi Izabella Byszewska, prezes...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta