Rosną innowacje w małych firmach
Także mały biznes coraz częściej dostrzega konieczności podnoszenia swojej konkurencyjności przez nowe rozwiązania.
Około 12,3 proc. firm w sektorze usługowym jest aktywnych innowacyjnie – wynika z najnowszych badań Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących okresu 2013–2014.
W porównaniu z 2013 oraz 2012 r. ten odsetek się zmniejszył. Ale co ciekawe, ten trend nie dotyczy firm małych (zatrudniających od 10 do 49 osób). Wprost przeciwnie, tu chętnych na wypróbowanie nowych technologii czy nowatorskich rozwiązań jest coraz więcej, choć wciąż mniej niż wśród firm dużych i średnich.
Najczęściej mały biznes inwestuje w innowacje organizacyjne – w 2014 r. takie działania podjęło 8,7 proc. z nich (rok wcześniej 0 5,7 proc.). To przede wszystkich nowe metody w zasadach pracy, podziału zadań i uprawnień decyzyjnych.
Sporą popularnością wśród małych firm usługowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta