Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kampanijna ambiwalencja

14 października 2015 | Rzecz o polityce | Marek Migalski
autor zdjęcia: Łukasz Kobus
źródło: Fotorzepa

Dlaczego stosunek dużych ugrupowań do małych jest tak niejednoznaczny

Największy rywal w kampanii wyborczej staje się już po niej najbardziej prawdopodobnym koalicjantem. To właśnie partie najbliższe najłatwiej mogą podebrać sobie wyborców, ale jednocześnie już w trakcie formowania rządu są najbardziej naturalnymi kandydatami do kooperacji w tym procesie. Oto przyczyna ambiwalencji we wzajemnym traktowaniu się ugrupowań biorących udział w elekcjach parlamentarnych.

Dylematy Kopacz

Przy okazji każdej kampanii obserwujemy rytualną już wojnę na linii PiS–PSL. Obie formacje zarzucają sobie niedbanie o mieszkańców wsi i sprzedaż ich interesów w Brukseli. Oskarżają się o najgorsze rzeczy i atakują bez pardonu. Co mniej wnikliwi obserwatorzy życia politycznego wyciągają z tego wnioski, iż w ten oto sposób pogrzebane zostają szanse na zawarcie przez te ugrupowania koalicji rządowej po wyborach. Nic jednak bardziej błędnego – wysoka temperatura sporu między nimi w żadnym wypadku nie oznacza braku możliwości bliskiej, także w formule koalicji rządowej, kooperacji po elekcji. Świadczy natomiast o tym, że liderzy obu partii doskonale zdają...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10269

Wydanie: 10269

Spis treści
Zamów abonament