Kubek z logo pracodawcy nie jest przychodem pracownika
Gadżety nieodpłatnie przekazane pracownikom przez spółkę, przedstawiające jej znak firmowy, nie stanowią przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Tak uznał minister finansów 18 września 2015 r., zmieniając z urzędu interpretację indywidualną Izby Skarbowej w Poznaniu (DD3.8222.2.383.2015.KDJ).
Wnioskodawca jest pracodawcą zatrudniającym pracowników w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Wnioskodawca, w ramach strategii rozwoju firmy, opracował nowe logo spółki. Jednocześnie planuje rozpoczęcie kampanii, w ramach której przekaże nieodpłatnie swoim pracownikom zestawy startowe zawierające akcesoria z nowym logo firmy. W ramach zestawu przekazane zostaną m.in. kubki termiczne, długopisy, torby śniadaniowe i tzw. smycze. Każdy z przekazanych gadżetów opatrzony będzie nowym logo spółki. Działania te mają na celu zwiększenie identyfikacji pracowników z nowym wizerunkiem spółki.
Organ podatkowy w pierwotnie wydanej interpretacji indywidualnej uznał za nieprawidłowe stanowisko wnioskodawcy, że nieodpłatne przekazanie pracownikom artykułów mających na celu promocję nowego logo firmy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta