Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Etyczne kupowanie

14 grudnia 2015 | Ekonomia
„Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce”, red. naukowa Małgorzata J. Radziukiewicz, PWE
źródło: Rzeczpospolita
„Rynek produktów Sprawiedliwego Handlu w Polsce”, red. naukowa Małgorzata J. Radziukiewicz, PWE

To książka o mało jeszcze znanej u nas idei Sprawiedliwego Handlu, która zakłada sprawiedliwe dzielenie korzyści, zwłaszcza między sprzedawcą a wytwórcą konkretnego dobra. Oznacza to, że towar, który kupujemy, nie powstał w wyniku oszustwa lub czyjegoś wyzysku – np. dzięki zmuszaniu do ciężkiej pracy dzieci. Ruch SH tworzą na świecie setki organizacji, które wspierane przez konsumentów kupujących takie właśnie produkty, pomagają rolnikom, drobnym producentom czy pracownikom. Funkcjonują, także w Polsce, sklepy Sprawiedliwego Handlu. Autorzy zbadali, że w Polsce etyczne pochodzenie produktu nie jest najważniejszym kryterium dokonywania codziennych zakupów. Dla 82 proc. z nas najważniejsza jest cena, a to, czy zatrudnionym przy produkcji towarów płacono godziwie, interesuje tylko 3 proc. kupujących. Książka wyjaśnia m.in., dlaczego warto popularyzować ten ruch, czemu on służy, jakie są jego cele i jakie ma to znaczenie społeczne. —ak

Wydanie: 10320

Wydanie: 10320

Spis treści

Mapa inwestycji mieszkaniowych

Uzdrowiska w Polsca

Zamów abonament