Bez częściowego uwzględnienia odwołania
Przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych dają kompetencje Krajowej Izbie Odwoławczej rozstrzygania sporów w formie wyroku bądź postanowienia. Zgodnie z jej art. 192 Izba wyrokiem może albo uwzględnić odwołanie, albo je oddalić.
W takiej sytuacji o wyniku sprawy decyduje istotne naruszenie ustawy, które miało wpływ lub może mieć wpływ na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Istotnym założeniem przy orzekaniu jest to, iż uznanie przez Izbę chociażby jednego z zarzutów jest równoznaczne z uwzględnieniem całego odwołania. Wówczas tak długo, jak chociaż jeden z postawionych zarzutów w odwołaniu zostanie przez Izbę podzielony, tak długo mamy do czynienia z uwzględnieniem odwołania w całości.
Ustawodawca, formułując przepisy o rozpoznawaniu odwołań przez Izbę w p.z.p. i rozporządzeniu prezesa Rady Ministrów z 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (DzU 2010 nr 48, poz. 280) nie przewidział częściowego uwzględnienia odwołania. Oznacza to, że przy kategorycznym brzmieniu przepisów ustawy w związku z zasadą koncentracji środków ochrony prawnej niemożliwe jest wydanie orzeczenia uwzględniającego interes obu stron w postępowaniu, gdyż bez względu na ilość niezasadnie postawionych zarzutów w odwołaniu, potwierdzenie się jednego z nich, o ile ma lub może mieć wpływ na wynik postępowania, skutkuje uwzględnieniem odwołania w całości.
Na równi z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta