Lotnisko przed licznymi wyzwaniami
Ruch w Porcie Lotniczym Lublin rośnie, tak jak na wszystkich polskich lotniskach, z wyjątkiem Radomia. Prognozy na przyszłość też są dobre.
Port Lotniczy Lublin w Świdniku oddano do użytku w grudniu 2012 r. Został zbudowany kosztem 418 mln zł, z czego 160 mln zł stanowiły środki z funduszy europejskich.
Plany były bardzo ambitne. 270 tys. pasażerów miało skorzystać z portu już w 2014 roku. Wtedy było ich tylko 190 tysięcy, ale potem szło coraz lepiej. Rok 2015 zakończył się rekordowym wynikiem 265 tys., co oznacza wzrost o 41 proc. To jednak nadal mniej, niż w dokumentach złożonych w Brukseli. Dopiero 2016 ma okazać się przełomowy, bo plany sięgają nawet 410–440 tys. Czy to możliwe? Trudne, ale wykonalne.
Dwa lata temu lubelskiemu lotnisku nie dawano szans na przyszłość. Głównym powodem „nietrafionej" – jak uważano – inwestycji, miała być bliskość większego i lepiej wyposażonego portu w Rzeszowie, który miał jeszcze ambitniejsze plany. I dobre drogowe połączenie z Warszawą, które skróciło...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta