Kontrole pokażą, czy przedsiębiorcy wdrożyli przepisy prokonsumenckie
Minął już ponad rok od wejścia w życie nowych reguł chroniących kupujących przez internet lub poza lokalem firmy. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapowiada, że w tym roku będzie wyjątkowo uważnie przyglądał się, czy firmy dostosowały się do tych reguł.
Michał Kołtuniak
Czy internetowi sprzedawcy stosują się do przepisów ustawy o prawach konsumenta? To sprawdzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zapowiada, że w 2016 roku jeszcze uważniej przyjrzy się, jak przestrzegane są prawa klientów w tym zakresie.
Przypomnijmy, że 25 grudnia 2015r. minął rok od wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta (DzU z 2014r., poz. 827). Zmieniła ona m.in. zasady dokonywania zakupów i zwrotów towarów nabytych w e-sklepach oraz od akwizytorów (sprzedaż poza lokalem przedsiębiorstwa). Wprowadziła także zmiany w zakresie składania reklamacji.
Więcej informacji
Zmienione przepisy rozszerzyły m.in. obowiązki informacyjne sprzedawców. I to zarówno w odniesieniu do umów zawieranych w warunkach typowych (w sklepie stacjonarnym) i nietypowych (przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta