Ostatni dzwonek dla przedsiębiorców
Z początkiem roku UOKiK podejmuje kontrole, by sprawdzić, czy handlujący w sieci dostosowali się do zmienionych przepisów – pisze radca prawny.
Ustawa o prawach konsumenta weszła w życie w grudniu ubiegłego roku. Zmieniła zasady dotyczące robienia zakupów w sklepach tradycyjnych, w internecie („na odległość") czy na pokazach („poza lokalem przedsiębiorstwa"), a także składania reklamacji. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy dostosowali się do zmian. Po siedmiu miesiącach jej obowiązywania Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zapowiedział w specjalnym komunikacie, że na początku 2016 roku planuje przeprowadzić kompleksowe kontrole, by zweryfikować, czy przedsiębiorcy faktycznie dostosowali swoje rynkowe zachowania do obowiązujących przepisów. Wygląda na to, że to już ostatni moment dla przedsiębiorców na zmianę kwestionowanych przez UOKiK i niezgodnych z prawem praktyk.
Przedsiębiorcom nie opłaca się zwlekać z wprowadzeniem zmian z kilku względów. W przypadku podejrzenia naruszenia przepisów ustawy UOKiK może wszcząć postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, a wydając decyzję stwierdzającą takowe naruszenie, może m.in....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta