Piłkarskie Euro sprzyja zakupom
Mistrzostwa Europy we Francji są szansą dla wielu branż na zwiększenie sprzedaży. Na żniwa liczą szczególnie producenci piwa, przekąsek i telewizorów.
Beata Drewnowska Magdalena lemańska Piotr Mazurkiewicz
Do Euro 2016 pozostały już tylko niespełna trzy tygodnie. Półki sklepowe zaczynają się więc uginać od produktów, które sprzedają się w dużych ilościach podczas dużych imprez sportowych.
– Sieci handlowe znakomicie przygotowały się do mistrzostw – mówi Marek Moczulski, prezes spółki Bakalland, lidera polskiego rynku bakalii. W poprzednich latach, jak wspomina, podczas dużych wydarzeń sportowych firma obserwowała wzrost sprzedaży najpopularniejszych kategorii nawet o połowę. Jednym z hitów Euro 2012 był popcorn.
Pogoda ma znaczenie
– Podczas wydarzeń sportowych kategoria przekąsek rośnie nawet kilka procent rok do roku – wyjaśnia Małgorzata Skonieczna, rzecznik PepsiCo Polska, producenta m.in. chipsów Lay's.
Słone przekąski, na które rocznie wydajemy ponad 3 mld zł, to dla wielu kibiców obowiązkowy dodatek do piwa (wartość rocznej sprzedaży wynosi ok. 15 mld zł). Także browary liczą więc na poprawę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta