Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci wciąż czekają na możliwość polubownego rozwiązania sporu

14 lipca 2016 | Prawo | Szymon Cydzik
źródło: materiały prasowe

Rozmowa | Anna Rak, prawnik, aplikantka adwokacka w kancelarii FKA Furtek Komosa Aleksandrowicz

Rz: Niedawno odbyło się pierwsze czytanie projektu ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. To dobry krok?

Anna Rak: Ustawa ma implementować przepisy unijne. Celem dyrektywy jest stworzenie jednolitego systemu rozstrzygania sporów między konsumentami i przedsiębiorcami we wszystkich państwach Unii. Ma on szczególne znaczenie w transakcjach transgranicznych. Termin implementacji upłynął rok temu, więc intensywniejsze prace nad projektem ustawy są niewątpliwie dobrym krokiem dla polskich przedsiębiorców oferujących usługi lub towary konsumentom z innych państw członkowskich. Przepisy rozporządzenia w sprawie ODR (Online Dispute Resolution – rozwiązywanie sporów za pośrednictwem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10496

Wydanie: 10496

Spis treści
Zamów abonament