Klienci oceniają swoje banki
ING Bank Śląski, Eurobank i Raiffeisen Polbank zgromadziły najwięcej pochlebnych opinii na temat swoich usług – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Monika Krześniak-sajewicz
Instytut ARC Rynek i Opinia przeprowadził pierwszą falę badania, którego celem była ocena usług bankowych przez klientów.
W kategorii dużych banków główny ranking satysfakcji wygrał ING Bank Śląski, a grupa banków średniej wielkości ma dwóch liderów: Eurobank i Raiffeisen Polbank.
Autorzy badania zwracają jednak uwagę, że rozbieżność w wynikach wszystkich 15 badanych banków nie jest duża – 9 punktów w 100-stopniowej skali. Oznacza to, że klienci stosunkowo podobnie oceniają banki, z których oferty korzystają.
Młodsi klienci są bardziej wymagający
W najmłodszej grupie wiekowej najlepiej oceniane są: Bank Millennium oraz ING Bank Śląski. Z kolei osoby w wieku 30–44 lat najlepsze cenzurki wystawiają Eurobankowi, Bankowi Pocztowemu oraz Raiffeisen Polbank.
Dla ogółu badanych banków poziom satysfakcji, lojalności, a także ocena form kontaktu, opłat i prowizji oraz produktów nieznacznie rośnie w grupie osób powyżej 45. roku życia. Zdaniem autorów badania może to świadczyć o tym, że osoby starsze są mniej krytyczne – mają niższy poziom oczekiwań wobec usług bankowych. Istnieje możliwość, że jest to powiązane z wcześniejszymi doświadczeniami tej grupy wiekowej,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta