Jedynkę czekają zmiany
Barbara Stanisławczyk | Najlepszym modelem byłoby finansowanie uniezależnione od rynku i od reklamodawców – twierdzi prezes Polskiego Radia w rozmowie z Magdaleną Lemańską.
Rz: Rozmawiamy kilka miesięcy po tym, gdy objęła pani stanowisko, i krótko przed rozpisaniem konkursu na prezesa Polskiego Radia. Podsumujmy więc, co dotychczas poszło, tak jak pani planowała, a czego się zrobić nie udało?
J est cała lista spraw, które udało się zrealizować i z których jestem zadowolona. W większości to ciężka praca organiczna, wiele – wydawać by się mogło – drobnych zagadnień, które w ogromnej liczbie składają się na funkcjonowanie i wizerunek Polskiego Radia. Z dużych planów – przede wszystkim uruchomiliśmy Polskie Radio 24. Ale żeby to mogło się stać, musieliśmy przeorganizować i zracjonalizować źle skonstruowany budżet, jaki zastaliśmy w Radiu. Nowa antena została zbudowana na bazie PR 24, nadawanego do tej pory wyłącznie w cyfrowym systemie DAB+ i w internecie. To pierwsza informacyjna antena mediów publicznych i miejsce budowania debaty, gdzie ludzie o różnych poglądach mogą ze sobą rzeczowo dyskutować, używając argumentów i posługując się faktami, a nie emocjami i epitetami. Chcemy budować wspólnotę poprzez tworzenie warunków do debaty. Oprócz tego unowocześniliśmy strukturę organizacyjną, powstał centralny newsroom, podobnie jak to jest w mediach na całym świecie. Zrobiliśmy bardzo dużo na arenie międzynarodowej....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta