Sztuczna inteligencja przyszłością nowoczesnego biznesu
Do 2018 r. ponad połowa nowych aplikacji będzie wykorzystywana w AI
katarzyna kucharczyk
Nawet 60 mld dol. oszczędności w ciągu najbliższych czterech lat ma przynieść w samych tylko Stanach Zjednoczonych zastosowanie sztucznej inteligencji (ang. Artificial Intelligence) w narzędziach biznesowych. Scenariusze, które znaliśmy dotąd z filmów science fiction, stają się rzeczywistością. Z powodzeniem tworzą je i wykorzystują nie tylko światowi giganci, ale również polskie firmy. – Wiele osób, słysząc to hasło, od razu myśli o filmie „Terminator" i o robotach wyglądających jak ludzie. Tym, co obecnie jest wykorzystywane w biznesie, są algorytmy, które są w stanie same się uczyć – wyjaśnia Piotr Surmacki, prezes firmy Fachowcy.pl Ventures, która wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do wyszukiwania zleceń i nowych klientów.
To właśnie dane i algorytmy ich przetwarzania stały się najcenniejszym aktywem w reklamie. Każda strona internetowa, na której znajduje się przycisk „Lubię to!" lub inny skrypt, np. od Google'a, zbiera dane o użytkownikach. Nie tylko analizuje, co czytali, ale także sprawdza, czy przeczytali to w całości i ile czasu im to zajęło – na tej podstawie można ocenić, czy ich coś zainteresowało. Z kolei potem to wszystko można pogrupować i wyciągnąć wnioski. Dzięki algorytmom AI możliwe jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta