Wysadzić pasażera z auta
Centra przesiadkowe Park&Ride, tramwaj na południe miasta, nowe autobusy – czy to wystarczy, by katowiczanie porzucili samochody?
Władze stolicy regionu od kilku lat głowią się, jak zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej i spowodować, że samochód, coraz powszechniejszy w mieście, stanie się niepopularnym środkiem transportu. Krokiem milowym ma być budowa trzech centrów Park& Ride w trzech dzielnicach: Ligocie, Zawodziu i Brynowie. - Centra przesiadkowe to tylko cześć naszego planu zachęcania mieszkańców do tego, by przesiedli się na komunikację publiczną - zapewnia Marcin Krupa, prezydent Katowic. - Budujemy także tramwaj na południe miasta i będziemy kupować nowoczesne autobusy – w tym elektryczne. W ubiegłym roku wprowadziliśmy w centrum Strefę Tempo 30, żeby uspokoić ruch w Śródmieściu - wylicza prezydent.
Trzy, a może cztery?
Park&Ride, których cały koszt wyniesie niemal 180 mln zł, otrzymały właśnie 120 mln zł dofinansowania z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta