Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Szkolenia, których nie warto kupować

13 lutego 2017 | Dobra Firma
Kupując szkolenie warto sprawdzić wartość oferowanych narzędzi.
źródło: Shutterstock
Kupując szkolenie warto sprawdzić wartość oferowanych narzędzi.

Typologie klienta – popularne i uwielbiane przez uczestników szkoleń, zwykle w pracy są bezużyteczne, a niekiedy wręcz szkodliwe.

Hipokrates z Kos, ojciec medycyny, ok. 400 p.n.e. stworzył prawdopodobnie po raz pierwszy model ludzkiego temperamentu. Skatalogował zachowania i ujął je w czterech typach: sangwinik, choleryk, flegmatyk i melancholik. Model ten po blisko 2,5 tys. lat stał się źródłem całkiem sporych dochodów firm szkoleniowych. Większość kategorii i typologii w mniejszym lub większym stopniu oparta jest na wnioskach Hipokratesa i jego następcy – Galena. Przez współczesną psychologię ten model osobowości jest już jednak uważany za przestarzały i posiadający raczej wartość historyczną niż praktyczną.

Florence Littauer, wielokrotnie nagradzana współczesna autorka świetnie sprzedających się książek poświęconych rozwojowi osobistemu i duchowemu, rozwinęła model Hipokratesa-Galena. Szeroko opisała cechy czterech typów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10674

Wydanie: 10674

Spis treści
Zamów abonament