Szkolenia, których nie warto kupować
Typologie klienta – popularne i uwielbiane przez uczestników szkoleń, zwykle w pracy są bezużyteczne, a niekiedy wręcz szkodliwe.
Hipokrates z Kos, ojciec medycyny, ok. 400 p.n.e. stworzył prawdopodobnie po raz pierwszy model ludzkiego temperamentu. Skatalogował zachowania i ujął je w czterech typach: sangwinik, choleryk, flegmatyk i melancholik. Model ten po blisko 2,5 tys. lat stał się źródłem całkiem sporych dochodów firm szkoleniowych. Większość kategorii i typologii w mniejszym lub większym stopniu oparta jest na wnioskach Hipokratesa i jego następcy – Galena. Przez współczesną psychologię ten model osobowości jest już jednak uważany za przestarzały i posiadający raczej wartość historyczną niż praktyczną.
Florence Littauer, wielokrotnie nagradzana współczesna autorka świetnie sprzedających się książek poświęconych rozwojowi osobistemu i duchowemu, rozwinęła model Hipokratesa-Galena. Szeroko opisała cechy czterech typów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta