Sponsoring rośnie na równi z rynkiem reklamowym
Choć wydatki na sponsoring są na świecie wielokrotnie niższe niż na reklamę, to rosną i będą rosły równie szybko. Najszybciej zwiększają nakłady na takie działania firmy azjatyckie.
magdalena lemańska
Na rozmaite formy sponsoringu – od sportowego, przez finansowanie rozmaitych festiwali i targów oraz wydarzeń kulturalnych, po doinwestowywanie działalności rozmaitych organizacji – firmy na całym świecie wydadzą w tym roku 62,8 mld dol., o 4,5 proc. więcej niż w ubiegłym – prognozuje firma badawcza i doradcza IEG, wchodząca w skład komunikacyjnej grupy WPP.
To oznacza, że wydatki na sponsoring będą rosły mniej więcej tak szybko jak rynek reklamy, który według prognoz agencji Zenith w tym roku urośnie o 4,4 proc.
Sponsor może więcej
Gros wydatków na sponsoring jest oczywiście związanych ze sportem, który daje firmom możliwości nieporównywalnie większe od tych, jakie dostają z tradycyjnych mediów w czasie nadawania relacji sportowych.
Z danych firmy badawczej Pentagon Research wynika, że 6 stycznia w czasie finału Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen loga...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta