Carsharing rośnie w polskich miastach
Samorządy nie wiedzą, jak systemowo podejść do usług współużytkowania aut.
robert przybylski
Od 1 czerwca spółka 4Mobility będzie miała w Warszawie konkurenta w wynajmie aut na minuty, firmę Traficar. Tego dnia odda ona do dyspozycji sto Renault Clio (na ulicach Śródmieścia, Żoliborza, Woli, Ochoty, Mokotowa, Pragi Północ i Pragi Południe), a w połowie czerwca aut będzie ich już 300 i program obejmie całe miasto. Będzie to zatem sześć razy większa flota od 4Mobility, która oferuje auta marek BMW oraz Mini. Uruchomienie podobnej usługi zapowiada także spółka Panek CarSharing, która zamierza wprowadzić do ruchu w Warszawie 300 hybrydowych Toyot Yaris.
Samorządowe monopole
Usługi wynajmu aut na minuty pojawiają się w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Gdańsku. Różne szacunki wskazują, że jeden współdzielony samochód zastępuje w ruchu miejskim od 15 do 19 aut prywatnych. To sposób nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta