Mocne wejście na trójmiejski rynek
Jarosław Szanajca, prezes Dom Development
Rz: Dlaczego zdecydowaliście się na przejęcie trójmiejskiego Euro Stylu? Wielu deweloperów mieszkaniowych z niechęcią mówi o akwizycjach, stawiając raczej na zakup gruntów.
Jarosław Szanajca, prezes Dom Development: Jeśli chce się wejść na nowy rynek i na starcie mieć w nim znaczący udział, to albo trzeba kupić odpowiedni bank gruntów, albo przejąć lokalnego gracza.
My zdecydowaliśmy się na zakup Euro Stylu, co od razu da nam 11 proc. udziału w trójmiejskim rynku i spowoduje, że jako grupa będziemy mieć o jednego silnego konkurenta mniej.
Moim zdaniem niechęć do przejęć może się wiązać m.in. z faktem, że często sprzedający są jednocześnie osobami kierującymi firmą. Utrata kluczowych menedżerów często stawia pod znakiem zapytania sens przejęcia. W przypadku Euro Stylu znaczna część zarządzających, których kompetencje bardzo wysoko cenimy, zostaje w spółce, bo nie była jej właścicielami.
Euro Styl ma bank ziemi umożliwiający budowę 1,36 tys. lokali. Jaka jest jakość tego portfela?
Jakość portfela jest bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta