Menedżer zastąpił działacza
Wartość marketingowa i medialna polskiej piłki szybko rośnie. Ekstraklasa S.A. zamierza to wykorzystać.
W2001 roku – według badań firmy Pentagon – łączna medialna wartość sponsoringu sportu w Polsce wynosiła zaledwie 200 mln zł. W 2007 roku przekroczyła miliard złotych, w 2011 wynosiła już 2,7 mld, by w ubiegłym roku osiągnąć 4,9 mld.
W 2016 roku pierwsze miejsce zajmowała piłka nożna. Wartość ekspozycji sponsorów w telewizji przy okazji i podczas relacji z meczów piłkarskich wyniosła aż 1,886 mld zł. Druga w tej klasyfikacji była siatkówka z wynikiem 933 mln, a trzecia piłka ręczna – 932 mln zł.
Liczba ekspozycji sponsorów w czasie wydarzeń piłkarskich pokazywanych w telewizji przekroczyła 8,5 mln. To ponad dwa razy więcej niż w przypadku siatkówki. To pokazuje, jak silny jest potencjał budowania marki firmy sponsorującej piłkę nożną. W Polsce, popularność tego formatu reklamy, budowania świadomości marki, jest w prywatnym biznesie ciągle niska. A tymczasem na stadionach można bezpośrednio dotrzeć do prawie 3 milionów potencjalnych klientów siedzących na trybunach, a poza nim aż do prawie 11 milionów odbiorców deklarujących zainteresowanie tym sportem. To duży potencjał dla instytucji finansowych, telekomów czy firm z branży FMCG. Wystarczy spojrzeć na przekrój fanów piłki nożnej; przedział wiekowy od 3 lat w górę, praktycznie wszystkie grupy zawodowe, kobiety, dzieci, całe rodziny na specjalnie wydzielonych sektorach, męskie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta