Kupujemy droższe AGD
Bogacenie się Polaków i zmianę zwyczajów zakupowych widać po tym, jak wyposażają kuchnie. Już ponad 30 proc. sprzętu AGD to modele do zabudowy. Choć są droższe od wolno stojących, to ich sprzedaż rośnie kilka razy szybciej.
– W tym roku odnotowano 13-proc. wzrost sprzedaży urządzeń do zabudowy, natomiast w przypadku urządzeń wolno stojących było to tylko 3 proc. – mówi Ewa Tomaszek, założycielka sieci studiów Max Kuchnie.
Coraz więcej kuchni jest otwartych na salon, dlatego do ich projektowania przykłada się dużo uwagi.
– Klienci chętnie kupują sprzęt do zabudowy, bo jest stylistycznie i kolorystycznie dopasowany do frontów kuchennych – mówi Katarzyna Jaros-Puzio, projektantka wnętrz z IKEA. – Mamy w sprzedaży nietypowy sprzęt, np. białe płyty indukcyjne – dodaje.
Rynek AGD wart jest w sumie już ok. 10 mld zł, z czego 7 mld zł przypada na duży sprzęt. Polska jest też jego największym producentem w Europie – w 2016 r. było to ponad 22 mln sztuk. W blisko 90 proc. produkcja trafia na eksport. ©℗ —pm >B2–3