Sponsor nie ofiaruje, tylko inwestuje
Dla organizacji sportowych oraz sportowców sponsoring to podstawa rozwoju ich działalności czy kariery.
Przedsiębiorcy chętniej inwestują w popularne dyscypliny, które cieszą się dużym zainteresowaniem i wysoką oglądalnością. W zamian oczekują zbudowania wizerunku marki i zwiększenia sprzedaży.
– Bez wątpienia łatwiej jest zachęcić firmy do wspierania znanych i lubianych dyscyplin niż takich, które w naszym kraju nie przedarły się jeszcze do świadomości na tyle, by wpłynęło to na ich znajomość, a zarazem chęć inwestycji ze strony biznesu – mówi Michał Główczewski, CEO agencji marketingu sportowego Sport Success. W ostatnich kilku miesiącach widać wyraźne zaangażowanie spółek Skarbu Państwa, które chętnie inwestują w związki sportowe. – To za sprawą konsekwencji ministra sportu i turystyki i opracowanego przez jego resort tzw. kodeksu dobrych praktyk sponsoringowych. Dzięki temu Orlen zaczął sponsorować polskich kolarzy, Enea wsparła wioślarzy, a Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych Krajową Ligę Zapaśniczą. W tych dyscyplinach widać spory potencjał sportowy, który przy długofalowej inwestycji może zaowocować sukcesami. Najbliższe letnie igrzyska powinny to już zweryfikować i pozwolić się przekonać, na ile słuszny był to krok – dodaje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta