Pole do popisu dla polskich spółek
Dobrze by było, żeby europejskie ambicje polskich klubów zbiegły się z europejskimi planami biznesowymi polskich firm – mówi Dariusz Marzec. rozmowa | Dariusz Marzec prezes zarządu Ekstraklasa S.A.
Jak polskie kluby radzą sobie z wydawaniem pieniędzy?
Dariusz Marzec: Polska piłka biznesowo wygląda coraz lepiej. Większość klubów poprawiło zarządzanie. Znacząco spadło zadłużenie, a to istotny wskaźnik ekonomiczny. Niektóre kluby wychodzą już na zero, bądź są na lekkim plusie. Środki, które pozyskują, przeznaczane są nie tylko na utrzymanie drużyny, ale też na rozwój sportowy, czyli przede wszystkim rozbudowę akademii piłkarskiej. Kluby inwestują w przyszłość. Polska piłka już czerpie korzyści z lepszego ich prowadzenia pod kątem biznesowym, ale sądzę, że z czasem to jeszcze się poprawi.
Czy lepsze zarządzanie ma przełożenie na wynik sportowy, atrakcyjność meczów?
Oczywiście. W cztery lata frekwencja na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta