Sponsoring na coraz wyższym poziomie
rozmowa | Adam Pawlukiewicz project manager w Pentagon Research.
Jak pan ocenia kondycję sponsoringu sportowego w Polsce? Od 2001 do 2012 roku ten rynek urósł o ponad 1300 procent. Co stoi za tak dużym wzrostem?
Adam Pawlukiewicz: Po sukcesie organizacyjnym Mistrzostw Europy w 2012 roku, a także wraz z powstaniem wielu nowych obiektów sportowych w Polsce w okresie 2008–2017 firmy chętniej angażują się w sponsoring sportowy. Na przestrzeni tych lat sponsorowanie sportu stało się o wiele bardziej popularnym narzędziem do promowania marek. Dzięki nowym obiektom, a także wzrostowi świadomości kadry menedżerskiej w sporcie nasz kraj zorganizował w krótkim czasie MŚ w siatkówce, ME w piłce ręcznej, finał Ligi Europy w piłce nożnej, MŚ dywizyjne w hokeju na lodzie, teraz ME U–21 w piłce nożnej. Potencjał sportu profesjonalnego rośnie, zawodnicy i drużyny bardziej świadomie budują swój wizerunek, stając się dzięki temu coraz lepszymi obiektami do wykorzystania w reklamie. Wszystko jednak zależy od sukcesów sportowców, a tych jak na razie jest nieco mniej niż w latach poprzednich, dlatego rynek sponsoringu sportowego nie rośnie już tak szybko jak jeszcze cztery–pięć lat temu. Warto zwrócić uwagę, że mimo udanych igrzysk olimpijskich w 2016 roku ekspozycje sponsorów podczas tego wydarzenia są ograniczone jedynie do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta