Mundial da zarobić nie tylko piłkarzom
Awans biało-czerwonych na mistrzostwa w Rosji nie tylko piłkarzom pozwoli negocjować nowe kontrakty reklamowe. Zyskają na nim także producenci telewizorów, operatorzy telekomunikacyjni i sponsorzy reprezentacji.
magdalena lemańska, Urszula zielińska, Piotr Mazurkiewicz
Podczas kilku tygodni rozgrywek, jako kraj tranzytowy, możemy być hubem transportowym i noclegowym dla kibiców podróżujących do Rosji z Europy Zachodniej, a nawet spoza niej. Według różnych danych przy okazji Euro 2012 do Polski przyjechało ok. 0,5 mln kibiców z innych państw.
Loty do Rosji
Na wzmożony ruch do Rosji liczą przewoźnicy. LOT w czerwcu uruchomił połączenie z Kaliningradem, który będzie jednym z 12 miast rozgrywek.
– Dzisiaj LOT obsługuje regularne połączenia do Moskwy, Sankt-Petersburga i Kaliningradu. Jesteśmy zainteresowani dowożeniem kibiców z Polski na mundial w Rosji. Jesteśmy też gotowi do uruchomienia dodatkowych połączeń do Rosji i zwiększenia częstotliwości na tych dotychczasowych, podobnie jak miało to miejsce w przypadku np. piłkarskich mistrzostw Europy we Francji w 2016 r. – przyznaje Konrad Majszyk, rzecznik LOT. Jak dodaje, w przypadku Rosji takie ewentualne działania ogranicza fakt, że dopuszczalne kierunki określa w sposób szczegółowy polsko-rosyjska umowa bilateralna. – Mamy nadzieję, że na czas mundialu zostaną wprowadzone ułatwienia w pozyskiwaniu zgód na operacje w Rosji (np. rozwiązanie typu open sky), co w znaczący sposób ułatwiłoby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta