Internauci ruszają na zakupy
handel | Polacy przekonali się już do kupowania przez internet książek, kosmetyków czy elektroniki. Teraz przyszedł czas na produkty spożywcze, które online zamawia 16 proc. badanych. piotr mazurkiewicz
W tym roku wartość handlu internetowego w Polska zbliży się już do 50 mld zł, jednak będzie to zasługą kategorii niespożywczych. Choć Polacy na żywność wydają rocznie ponad 200 mld zł, to jednak w zdecydowanej większości zostawiają te pieniądze w sklepach stacjonarnych. Euromonitor International wartość internetowego handlu spożywczego w Polsce w 2017 r. szacował na 700 mln zł.
Idzie boom
Podejście kupujących zaczyna się jednak stopniowo zmieniać, co pokazuje raport Izby Gospodarki Elektronicznej wraz z Mobile Institute oraz sklepem Frisco.pl.
– 20-proc. tempo rozwoju e-grocery w Polsce wskazuje, że to perspektywiczna gałąź e-handlu – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes IGE. Rynek w najbliższym czasie może zyskać dodatkowy impuls do rozwoju w postaci zakazu handlu w niedzielę, który zacznie obowiązywać już od 1 marca.
– Biorąc pod uwagę, że jedna trzecia kupujących żywność w sieci, robi to w niedziele – zakaz handlu w dwie niedziele w miesiącu z dużym prawdopodobieństwem przyczyni się do wzrostu realizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta