Polski rynek opon mocno przyspiesza
motoryzacja | Rośnie sprzedaż droższego ogumienia marek premium, ale wciąż spory odsetek kierowców szuka najtańszych używanych opon na giełdach i szrotach. Adam woźniak
W 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce poprawili sprzedaż w segmencie samochodów osobowych o 7 proc. w porównaniu z rokiem 2016. Szczególnie dobry wynik odnotowano w sprzedaży opon dla samochodów typu SUV, gdzie roczny wzrost sięgnął 9 proc. Niemały, 4-procentowy wzrost miał także miejsce w grupie samochodów lekkich dostawczych. Ubiegły rok przyniósł również wysoką dynamikę sprzedaży opon zimowych, wynoszącą aż 11 proc. Zarazem utrzymał się mocny trend wzrostowy dla opon całorocznych (wzrost sprzedaży o 29 proc. w ujęciu r./r.) oraz opon motocyklowych (wzrost o 25 proc.).
Lepiej niż w Europie
– Polska nadal wykazuje wyższą dynamikę sprzedaży opon w porównaniu z danymi europejskimi. Pokazuje to, że nasz rynek nadal ma potencjał wzrostowy – twierdzi przedstawiciel Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego. Jego zdaniem, zwyżki sprzedaży markowych opon klasy premium i klasy średniej to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta