Szansa na polskiego jednorożca
W niemal każdej branży widoczny już dzisiaj postęp technologiczny, który teraz ulegnie przyspieszeniu – mówi Iwona Kozera, partner zarządzający działem doradztwa biznesowego w EY Polska. ANita Błaszczak
Przełom technologiczny, cyfryzacja, automatyzacja – to ostatnio słowa klucze niemal w każdym raporcie o przyszłości pracy i gospodarki. Czy możemy wskazać dziedziny, w których technologie wprowadzą najwięcej zmian?
Trudno dziś wskazać obszar, który nie ulegałby zmianom pod wpływem nowych technologii. Z punktu widzenia przeciętnego konsumenta najwięcej tych zmian widać w sprzedaży – w sposobach komunikacji z konsumentami i w obsłudze klienta. Zastosowanie nowych technologii przejawia się tu w wielu obszarach np. w personalizacji oferty dostosowywanej do naszego zachowania, czy też w nowej formie komunikacji z klientem. Coraz częściej na bazie zaawansowanej analityki firmy przewidują zachowania konsumenta, a do komunikacji z nim i w celu wpłynięcia na jego decyzje zakupowe stosują wirtualną rzeczywistość, chatboty czy personalizowane informacje. Również w mediach, telekomunikacji czy energetyce zaawansowana analityka danych pomaga zatrzymywać klientów, podsuwając im odpowiednie oferty. Podobnie jest w usługach finansowych, gdzie banki i inne instytucje współpracują ze startupami. Coraz częściej mówi się też o zastosowaniu technologii blockchain do rozliczania i zabezpieczania transakcji, co zrewolucjonizuje bankowość transakcyjną. Innym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta