Cyfrowe zagrożenia dla klientów banków
Zmiany mające zwiększyć konkurencję i bezpieczeństwo w bankowości mogą wykorzystać oszuści i hakerzy żerujący na niewiedzy użytkowników. Maciej rudke
Rozwój bankowości internetowej przynosi klientom sporo korzyści, znacząco ułatwiając wykonywanie transakcji i zarządzanie finansami, które teraz możliwe są sprzed ekranu komputera lub nawet smartfona, bez konieczności ruszania się z domu. Jednak cyfrowy postęp oznacza też pojawienie się nowych cyfrowych zagrożeń.
Okazja dla hakerów
Zdalna bankowość jest już powszechna – w czerwcu klientów korzystających aktywnie z bankowości internetowej było w Polsce 18,1 mln, a mobilnej już 9,5 mln. To rekordowe poziomy – wynika z raportu NetBank opracowanego przez Związek Banków Polskich.
Milowym krokiem na drodze do rozwoju bankowości internetowej może okazać się wdrożona w połowie września unijna dyrektywa PSD2, mająca otworzyć ten sektor na firmy inne niż banki (tzw. TPP), czyli głównie fintechy, zwiększając jednocześnie konkurencję w płatnościach i ofercie zarządzania finansami. Dyrektywa ma także zwiększyć bezpieczeństwo klientów, ale paradoksalnie jej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta