Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak sprawić, żeby dzieci nie zagubiły się w sieci

08 października 2019 | Rzeczpospolita Cyfrowa
Uczestnicy debaty zastanawiali się, jak chronić dzieci w zmieniającym się cyfrowym świecie
źródło: materiały prasowe
Uczestnicy debaty zastanawiali się, jak chronić dzieci w zmieniającym się cyfrowym świecie
Marek  Zagórski minister  cyfryzacji
źródło: materiały prasowe
Marek Zagórski minister cyfryzacji
Bartłomiej  Klinger zastępca  dyrektora NASK
źródło: materiały prasowe
Bartłomiej Klinger zastępca dyrektora NASK
Iwona Brzózka-Złotnicka Stowarzyszenie  Cyfrowy Dialog
źródło: materiały prasowe
Iwona Brzózka-Złotnicka Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog
Rafał Lew- -Starowicz zastępca dyrektora departamentu podręczników, programów  i innowacji MEN
źródło: materiały prasowe
Rafał Lew- -Starowicz zastępca dyrektora departamentu podręczników, programów i innowacji MEN

Młodzi ludzie spędzają w internecie coraz więcej czasu. Żadne nakazy i zakazy nie pomogą, 
jeśli nie będą mieli odpowiedniej świadomości dotyczącej zagrożeń i tego, jak powinni na nie reagować. katarzyna kucharczyk

 

Każdego dnia młodzi Polacy korzystają z internetu średnio przez 4 godziny i 12 minut. To o 32 minuty dłużej niż trzy lata temu – wynika z raportu NASK. Niemal połowa badanych bezpośrednio doświadczyła internetowej przemocy. Padła ofiarą wyzywania, ośmieszania i poniżania. Tymczasem wiedza rodziców na temat tego, co ich pociechy robią w sieci, jest dużej mierze iluzoryczna.

Jak chronić dzieci? Jakie działania powinni podejmować rodzice i nauczyciele? Takie pytania padały podczas debaty „Bezpieczny uczeń w świecie cyfrowym", która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej".

Trzeba budować świadomość

– Gdybyśmy powiedzieli, że dzieci w sieci są bezpieczne, nie powiedzielibyśmy całej prawdy. Przede wszystkim to by jednak znaczyło, że uśpiliśmy swoją czujność. Potrzebna jest permanentna wielowymiarowa praca na wielu płaszczyznach – podkreślał Marek Zagórski, minister cyfryzacji. W jego ocenie najważniejszym elementem służącym zwiększaniu bezpieczeństwa dzieci w sieci jest zbudowanie świadomości, jakie tam są zagrożenia. Dotyczy to zarówno dzieci, jak i rodziców, nauczycieli i mediów.

Uczestnicy debaty podkreślali, że dziś dzieci funkcjonują w dwóch światach – wirtualnym i realnym. Trzeba mieć tego świadomość.

– W świecie fizycznym, gdy działo się coś złego, np. na podwórku, dziecko było bezpieczne,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej" na miesiąc z rabatem 50%!

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11478

Wydanie: 11478

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament