Na gry poświęcamy wiele czasu, ale nie pieniędzy
Cyfrowa rozrywka wciągnęła już 60 proc. Polaków, ale wciąż wydajemy na nią niewiele. To może się jednak zmienić, bo przybywa graczy planujących zakupy. michał duszczyk
Polacy grają w gry wideo na potęgę. Tylko 14 proc. użytkowników internetu nie ma kontaktu z tą formą rozrywki; pozostali grają albo regularnie (22 proc.), albo okazjonalnie (37 proc.) – wynika z najnowszych badań RTV Euro AGD, które „Rzeczpospolita" publikuje jako pierwsza.
Grono graczy stale rośnie, co cieszy firmy z branży – zarówno producentów gier, jak i sprzętu gamingowego. Jak prognozują analitycy IDC, sprzedaż komputerów i monitorów przeznaczonych specjalnie do cyfrowej zabawy będzie rosła w latach 2019–2023 o ponad 6 proc. rocznie.
Gracz to pewny klient
Badania wskazują, że obecnie gracze w Polsce nie są specjalnie hojni – aż 54 proc. z nich w ciągu ostatniego roku wydało nie więcej niż 200 zł na swoje hobby. To niewiele, biorąc pod uwagę fakt, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta