Jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online
Internet przejmuje uwagę Polaków na wielu płaszczyznach. Działa jako medium informacyjne, społecznościowe, rozrywkowe, edukacyjne, a także zakupowe.
Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym w Polsce szacowany jest na 7 proc. i wciąż prognozowany jest jego dalszy szybki wzrost. W konsekwencji internet wygrywa walkę o uwagę reklamodawców.
Według badania Gemius/PBI z internetu korzysta w Polsce 28 mln osób, a według raportu Gemiusa przygotowanego w czerwcu br. razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej 62 proc. z nich dokonuje zakupów online. Ta tendencja przekłada się na zmianę klasycznej ścieżki konsumenta i wymogła zmianę strategii marketingowych marek, które bez wykorzystania tego trendu nie są lub nie będą w stanie przetrwać na rynku w długim terminie.
Rośnie tort reklamowy
Według raportu z badania AdEx (badanie realizowane przez IAB Polska we współpracy z PwC) wydatki na reklamę online w Polsce wyniosły w pierwszym kwartale 2019 roku 1,1 mld zł i pierwszy raz w historii były wyższe niż nakłady lokowane przez reklamodawców w telewizji. W przyszłości można oczekiwać dalszego zwiększania się udziału internetu w torcie reklamowym, w związku z dalszym rozwojem nowych form komunikacji reklamowej w sieci, rozwojem nowych typów usług (stricte internetowych), powstawaniem nowych modeli biznesowych online oraz oczywiście stałym zwiększaniem się udziału zakupów online w całości wydatków konsumenckich.
Internet znacząco zwiększył możliwości pozyskania przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta