Lojalni pasażerowie dostają więcej benefitów
rynek | Choć najczęściej w podróż służbową wybieramy się pociągiem czy samochodem, to jednak co piąta osoba wybiera samolot, dlatego dla przewoźników ważna jest ta grupa klientów. I zrobią wiele, by ich zatrzymać u siebie, a nie oddać konkurencji.
Rynek podróży służbowych w Polsce stabilnie rośnie i ten trend nadal będzie kontynuowany przez najbliższe lata. Połowa małych i średnich przedsiębiorców w Polsce wysyła pracowników w delegacje – wynika z raportu Diners Club Polska.
Coraz więcej podróży
Najczęściej wyjeżdżamy służbowo, by uczestniczyć w konferencji lub w evencie. Lubimy się również szkolić oraz spotykać z kontrahentami.
Pod względem branży najczęściej podróżują reprezentanci firm produkcyjno-przemysłowych (42 proc.) oraz usługowych (31 proc.). Podróży służbowych spodziewać się mogą również pracownicy co piątej firmy handlowej, najmniej wyjazdów odbywa się w sektorze produkcyjno-rolniczym.
Podróże służbowe to nie tylko modna praktyka, ale również trend, który ewoluuje i zaczyna się zmieniać. Już teraz łączenie służbowych wyjazdów z prywatną wyprawą staje się coraz popularniejsze. Chcemy zabrać ze sobą osobę towarzyszącą, a czasem całą rodzinę.
– Chętnie przedłużymy pobyt o kilka dni, by móc poznać bliżej dane miasto, a nawet kraj. I to ma sens, bo zadowolony pracownik...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta