Centralny Port Komunikacyjny – możecie sięgnąć po partnerstwo
Tak dużej inwestycji jak budowa hubu transportowego pod Warszawą powinny się podjąć doświadczone podmioty z sukcesami na koncie – uważa prof. Bent Flyvbjerg z Uniwersytetu w Oksfordzie. Przykłady do naśladowania są. artur osiecki
Był pan kiedykolwiek w Polsce?
Raz, wiele lat temu, mając dwadzieścia kilka lat. Przyjechałem jako turysta. Chciałem zobaczyć, co tu się dzieje. Pojechałem wtedy do Warszawy, Łodzi i Szczecina. Widziałem więc północną i centralną część Polski.
Pytam nie bez przyczyny. Zauważył pan zmiany?
Polska jest teraz kompletnie innym krajem. Jest wielka różnica. Przyznaję, że widzę duże zmiany.
Przez ostatnie lata prowadzono wiele dużych inwestycji infrastrukturalnych. Teraz rząd planuje budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego koło Warszawy. Potrzebujemy tego lotniska, a może wręcz zasługujemy na nie jako kraj bardzo szybko się rozwijający?
Zmiany w infrastrukturze są zauważalne gołym okiem. Co do CPK to nie mogę wypowiadać się w szczegółach, nie dysponując odpowiednimi danymi. Niewątpliwie jednak przy tak wysokim wzroście gospodarczym, jaki Polska notuje, powinniście rozwijać infrastrukturę. W przeciwnym razie nie będzie możliwe przemieszczanie się ludzi i przewożenie towarów w takim zakresie, jaki będzie potrzebny do dalszego rozwoju ekonomicznego. Infrastruktura powinna być rozwijana w takim samym tempie, w jakom rozwija się gospodarka.
A jak ocenia pan stan rozwoju polskiej infrastruktury wobec tej w pańskim rodzinnym kraju, Danii, i w Wielkiej Brytanii, w której pan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta